2014. április 3., csütörtök

Házi tejföl és egyebek

Tegnap végre rászántam magam, és megcsináltam a házi tejfölt és joghurtot.
A kiindulási alapja a receptnek természetesen a +Ágnes Molnár szerinti, de persze, hogy nem volt itthon annyi tejföl, mint a recept szerinti szükséges mennyiség.
De mivel ez nálam természetes dolog, már hogy az, hogy ha jön végre az elhatározás, akkor aztán belevágok, lesz, ami lesz alapon, jelen esetben kevesebb tejföllel, de ennek megfelelően csökkentettem a tej mennyiségét is.
A végeredményt már reggel gyorsan megszemléltem, szerintem nagyon finom lett, és valóban több rétegű: fent egy tömör, zsíros réteg van, alatta pedig egyre hígul.



(A joghurt állaga szintén nagyon jó, ízlelni este fogom, de szerintem  nem fogok csalódni.)

A tejföl medvehagymás nudlival debütált, nekem nagyon bejött.



 A paradicsomok fejlődnek, nagyon bízok benne, hogy még két hetet kibírnak a jelenlegi otthonukban és nem növik ki idő előtt.




Nem tudom, hogy Ő milyen bokor, előttünk is van egy igencsak megmetszett példánya-Házibácsi totálisan amatőr kertész, olyannyira, hogy szerintem a meddighajoladerekam metszési irányzatot képviseli, ennek tükrében tavaly ősszel minden bokrunkat annyira visszanyírt, hogy csoda az a pár virágocska, ami megjelent már...-, de nekem nagyon megtetszett (igen, tudom, ha annyira gyér a virághozam, akkor miért ritkítom még én is?):





Éééééés, ha már tavasz, akkor a készülő sapkákból egy tavaszi pillangós:



A kiskorúbb nem volt hajlandó a próbababa szerepét betölteni, így a gyertyatartó lett fejjé, ami igen furcsa formát kölcsönöz a sapkának.
De a színeit pont ez a nem túl jól sikerült kép adja vissza igazán.

A legközelebbiig...!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése