2014. április 8., kedd

Virágzik az áfonya

Nekem már az nagy felfedezés volt tavaly nyáron, hogy megismerkedhettem az áfonyával, lakóhelyén, és nem egy kereskedelmi egység polcán, dobozban találkoztam vele.
Kíváncsian vártam, hogy milyen az, amikor az áfonya virágzik.
A múlt héten már lehetett látni, hogy kezdenek a levelek előbújni a szárakon.
De nem gondoltam volna, hogy a tegnapi séta során már ezekkel találom magamat szembe:




A hosszúkás, kúpszerű a virág, de már sokan belőlük átváltottak bogyóvá...
Már csak az foglalkoztat, hogyha tavaly augusztusban szedtük az áfonyát, akkor az létezik, hogy 5 hónapig fog érni?
Vagy lesz másodvirágzás, és mi tavaly annak a gyümölcsét ettük?
Utána kell nézzek tudományos oldalakon.

Az avokádónk növekszik, kis peckes legényke!






A mangó projekt is jól alakul, sokkal gyorsabb, mint az avokádók, máris beindultak:




A paradicsomültetvényem pedig maga a Paradicsom!




Azt pedig, ahogy most is dalolnak a kismadarak, nagyon szeretném itt is továbbadni, mert annyira jót tesz az ember lelkének, de sajnos nem tudom megtenni!

A legközelebbiig...!


2 megjegyzés:

  1. Rájöttem, hogy az avokádó legényke alighanem az árvácska leányoknak illegeti magát...
    A paradicsomok nem lesznek tömegiszonyosak ilyen sűrűn? Őket úgy hiszem szét szokták ültetni, még ilyen fiatalka állapotban, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma szétültettem őket, szerencsére tetszett nekik a dzsungel jelleg is. Most az ablakpárkányom kertészetté nőtte ki magát, remélem, továbbra is jó egészségnek fognak örvendeni Paráék, és idővel olyan gyümölcs-hozammal köszönik ezt meg, hogy nem győzöm majd eltenni a ketchupöt, paradicsomszószt, meg az aszalt paradicsomot. Az avokádó meg akkora, hogy el sem hiszem.
      5 napig nem láttuk egymást, és szerintem nyújtogatta a nyakát, leveleit, hogy hátha mégis a látóterébe kerülök...:-) képet rakok fel. Viszont a többi avokádó magomba nem akar élet költözni...vagy éppen hogy kijönni belőle... :-(
      Árvácskáék sem adják ám alább!
      Működik ez a teszemmagam tényleg! :-)

      Törlés