2015. október 31., szombat

Kelbimbó

Férj nem szereti sem a kelkáposztát, sem a karfiolt, sem a karalábét. Majdnemhogy minden "k"-s zöldséget.
Meg jó, hogy én "m"-mel kezdődök, mert lehet, én is abba a körbe tartoznék...

Most viszont nélküle telnek napjaink, így kiélhetem időnként felbukkanó vágyaimat.
Ma bevásároltunk a Kicsivel: brokkoli, padlizsán és! Kelbimbó!
Akciósak voltak, és én pedig régóta ki akartam egy receptet próbálni.

Hát, mit mondjak, fantasztikus lett!

A recept Mautner Zsófi és a blogkocsma bloggerek receptjeinek keveréke lett, természetesen az itthoni alapanyagokhoz igazítva.

Ha valaki már unja a húst, vagy a tésztát, akkor annak igazán tudom ajánlani!

Hozzávalók:
Kelbimbó 50 dkg
2-3 ek zsemlemorzsa
2-3 ek reszelt sajt (eredetileg parmezán, nálam ami épp volt)
Nagyszemű só
Bors
2 ek olaj (olíva, nálam az az olaj, amiben a házi sajtot érlelem)

Kelbimbó megmos, torzsát levág, felbevág ha kell, olajjal osszeforgat, alufóliával bélelt tepsibe tesz. A többi hozzávalókat összeforgatjuk, kelbimbóékat nyakon öntjük vele, összeforgatjuk ismét és a 200 fokra előmelegített sűtőben 25 perc alatt megsütjük.

Ideális esetben -amikor például nem kötésről beszélgetsz egy kedves szomszéddal -, akkor nem lesz ennyire bronzos a végeredmény. De fogjuk rá, hogy mi így szeretjük!

Fokhagymás öntettel, tartárral vagy céklával isteni finom!

A legközelebbiig...!

4 megjegyzés:

  1. Óh, imádom a kelbimbót, így "odapörkölve" is nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta már készült csőben sütve is, pukkadásig ettem magam! ;-)

      Törlés
    2. A napokban olvastam a sütőtökkel készült nokedliről...ő lesz a következő... :-)

      Törlés