2014. február 28., péntek

TTOTÍDROF NAP

Az oviban három héten át egy-egy nap tartanak mostanában télzárás címén valamit.
Első alkalommal un. "Alvóssipka-nap" volt, amire előre készítettek a gyerekek az óvónénikkel közösen alvóssipkát, és az adott napon abban voltak egész nap, valamint pizsamába kellett menni, nem kellett vinni tízórait, szóval lazulás volt ezerrel.

A mai nap leírásában az szerepelt, hogy a gyerekek bármit tehetnek, ami egyébként tiltott, mint például a csoportszoba totális fejre állítása, asztalon héderezhetnek, ha kifordítva veszik fel a ruhájukat, vagy kacsalábat vesznek fel, esetleg nem az oviba vagy az évszaknak megfelelő ruhába öltöznek, az is megengedett ma, sőt!
Ezt értettem is, de nem értettem a nap elnevezését.
Néztem, néztem, és csak néztem. Ilyen szó nem létezik. És nem is németes a hangzása. Ha már hangzás, akkor inkább görögös...De az meg hogy jön ide?
Férjem is nézte, nézte, elolvasta a tartalmat (lásd fent, csak nem annyira részletesen, ahogy én továbbadom), majd megkérdezte: ez nem olyan, mint otthon a fordított nap volt? DE!!!
És ahogy ezt kimondta, hátulról visszafele elolvastuk a nap nevét, és lőn világosság!
Meg kell állapítsam, hogy idegen nyelven elhagy a logikai és kombinációs képességem/készségem...

A Kicsit most tettem fel nemrég a buszra, hát, egy élmény volt!

Ami fogadott:
- nem a mi óvónénink, hanem egy másik jött a gyerekekért
- óvónéni haja egyik oldalon felcopfozva, másik oldalon kiengedve
- kabátja kifordítva rajta
- kabát alatt hálóing
- rövidnadrág volt rajta térdzoknival
- egyik zokni piros, másik kék
- bal lábán fehér cipő, jobbon fekete
és a slusszpoén:
- busz megérkezik, óvónéni kiszáll, a látvány okozta sokktól elkábult szülőknek és gyerekeknek kivág egy hangos: Jó estét!-et!

Nézem, mosolygok, érzem, hogy kezd jókedvem lenni, és megint meggyőződtem róla, hogy a Kicsi jó kezekben van, amikor nem itthon van.
Gyerekközpontú, hangulatos, jó kedélyű oviba jár, ahol az óvónénik tényleg mindent a gyerekekért és a gyerekekkel együtt tesznek.

Már várom a delet, amikor visszakapom a Kicsit, hogy milyen élményekkel tér haza!

A legközelebbiig...!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése