2014. december 8., hétfő

Hétvége

Nos, tegnap volt a házban a karácsonyi ünnep.
Amire önszántamból sütnöm kellett.
Ez azért volt jó több szempontból is, mert:

1. Péntek este kissé meghűltem (sztori később), ezért szombaton már rázott a hideg, fájt a torkom, vagy beépített kandallóval rendelkezek, vagy lázas voltam, és remegett minden végtagom.
2. Pénteken voltunk bevásárolni 5 napra előre, mert a Férjem elutazott autóstól, ami nagyban megnehezíti felénk a bevásárlást, lévén, hogy kis falunkban medencés házak sorjában vannak, de bolt, boltocska, még boltocskább, na az nincs. Kocsma az van! ;-) Így, a sütéshez elfelejtettem megnézni, hogy elég liszttel rendelkezek-e, úgy, hogy esetleg még kenyeret is kell sütnöm. A következő falu 3 km, ami nem távolság, de erről győzze meg bárki más a Kicsit akkor, amikor épp esik az eső. 

Próbáltam olyat kitalálni, ami gazdaságos, de mégis kicsit más, mint amihez itt vannak szokva.

A herőce ugye már adott volt.
De bennem valamiért úgy van kialakulva a dolog, hogy ne csak édeset, hanem sósat is vigyek ilyen esetben.

Nagyon szeretjük a Kunsági perecet.
Nem csak azért, mert Jász-Nagykun Szolnok megyei vagyok, hanem mert a szülővárosom Szövetség ABC-jeként elhíresült boltban ez volt az egyik legjobb dolog.
És az utóbbi időben a legdrágább...
Aztán egyszer ráleltem a tuti receptre, és azóta sűrűn sütöm.
Sajnos sosem sikerül eleget... ;-)

Szóval, lett édes, meg sós, meg persze közben ebéd főzés, egyéb teendők, és úgy megfájdult a hátam, hogy nem mentünk el a buliba.

Pedig volt puncs, forralt bor, sütik, szép díszítés, és még zene is.

De azért amit sütöttem, azt átadta a Nagylányom.

Na jó, nem tagadom, hogy mind a hárman lányok, megkönnyebbülve vettük tudomásul a szomorú tényt, hogy kimarad a bulizás élménye.

De a sütik finomak voltak!

A legközelebbiig...!

3 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. 50 dkg liszt, 25 dkg vaj, 2 dkg élesztő, 2 dl tej, 2 mk só, 2-3 ek tejföl
      Tej, élesztő, cukor, felfuttatni a szokásos módon.
      Liszt, só, vaj, és az élesztő, tejföl összedolgozni.
      Félretenni pihenni.
      Amikor duplájára kelt, akkor kinyújtani fél centi vastagra, felcsíkozni, mintha nudlit akarnál sodorni, és tetszés szerinti nagyságú perecet sodorsz.
      Sütőpapíron meglocsolni sós mázzal, 200 fokos sütőben 20 percig sütni.
      Sós máz: 2 ek só, 3 ek liszt, és annyi víz, h galuskánál kicsit lágyabb állagú legyen. De úgyis rájössz! :-)
      Jó étvágyat!

      Törlés