2014. december 3., szerda

Termékeny...

...az elmúlt időszak.

Csak nem itt, a blogon.
Szokás szerint.
Hanyag, rendetlen és legfőképpen halogató voltam, de szerencsére készítettem képeket, így van emlékeztető, hogy miről is akartam írni.

A hétvégén egyfolytában fenyőfát ábrázoló lakás dekorációk jöttek velem szembe a neten, ezen felbuzdúlva, és a rénszarvasokból merített önbizalomból kiindulva, nekiálltam ismét varrni.
És csináltam fenyő girlandot.
Kellett hozzá anyag, fa ág, parafadugó felkarikázva.
És egy nagy adag elszántság és lelkesedés, na meg két szuper csaj, akik aggódva és lelkesedve biztatták őrült tempóban szabó és varró anyjukat, aki természetesen megint a varrás összes létező szabályát áthágta.

Miután elkészült a girland, este úgy éreztem, hogy hiányos még a karácsonyi feeling, ezért a nyáron begyűjtött és gondosan a tuják mögé rejtett faágat előhalásztam, méretre fűrészeltem (kézi ide-oda húzogatós, biztos, hogy van neki hivatalos neve is, fűrésszel,... jaj, azok a régi szép technika órák, amikor tutajt készítettünk, kerékpárt szereltünk...sosem hittem, hogy valaha hasznát veszem ezen tudásnak... Ebből kiindulva, lesz még módom az analízis és operációkutatás során tanultakat is alkalmaznom... Mindjárt kiszámolom a valószínűségét...),  és olyan hangulatvilágítást rittyentettem a nappaliba!
Nem győzök vele betelni!

Férjem hazajött munkából, és...annyira fáradt mostanában, hogy tulajdonképpen a mai napig nem tette szóvá a lakás egyre díszesebb képét... De, mivel olvassa a blogot, így majd most lehet, hogy felfigyel rájuk, jobban is szemügyre veszi őket. :-)

És ha már Karácsony, akkor egy gyors és megbízható sós süti recept:
- 20 dkg liszt
- 10 dkg vaj
- 2 mk só
- 1 pohár tejföl

Összegyúrjuk, hűtőbe tesszük, és minél tovább áll ott, annál jobb lesz.
Amikor kivesszük lisztezett deszkán 3-5 mm vastagra nyújtjuk, tojással lekenjük, és vagy sajttal, vagy köménymaggal, vagy szezámmaggal megszórjuk.
Kedvünk szerint pogácsát vagy rudat szaggatunk belőle, és 170 fokra élőmelegített sütőben pár perc alatt pirosra sütjük.

Sajnos gyorsan elfogy, így ez az adag sosem elég.

Amit különösen szeretek, az a túrós változat:
- 25 dkg túró
- 25 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 2 kk só
- 1 pohár tejföl

A menet ugyanaz, mint fent.

Füstölt sajttal a legfinomabb.

Török szomszédainknál valamilyen ünnep volt a napokban, ezért az egész ház kapott édességet tőlük.
Gondoltam, a tálkát üresen csak nem adhatom vissza, kapnak majd sajtos rudat... Hát, a helyi, személyes sisere hadam ezt felülírta.
Sebaj, jött az újabb ötlet, úgyis sütnöm kellett kiflit, akkor majd kapnak abból!
Nos, ez sem jött össze, mindig éhes családom megint gondoskodott...a készletfogyásról.

Tegnap megint sütnöm kellett, teljes nyugalommal álltam neki, a Kicsivel ketten voltunk csak itthon, most garantáltan fog maradni!
Már a dagasztás során éreztem, nem jó a tészta.
Aztán betettem sülni.
Majd 40 perc után érdekes szag kezdett el a lakásban terjengeni...
Hát, én még életemben ilyen szép, fekete, kőkemény pékárut nem sütöttem!!!

Így, este 6 után újabb adagot dagasztottam be, ami ugyebár emberi időben nem sült ki... Így a török szomszédasszonyom tálkája még mindig nálunk...

Halad a kötés és a horgolás is, közben rakom össze fejben, hogy ki mit kap tőlem, általam karácsonyra.

Jut eszembe, kitaláltam, hogy csinálok zselés szaloncukrot.
A zseléig eljutottam, de nem olyan, mint szeretném.
Ezért ezt az ötletet lehet, jegelem...

A legközelebbiig...!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése